maandag 25 maart 2013

Brrr Koud

Met het grillige weer toch besloten niet te planten van het weekend.

De erwten die al sinds begin maart in de grond staan hebben het niet overleefd, de peulen wel.
Nu maar opnieuw aan het voorweken en laten groeien binnen.
Tiny tim tomaten en de nieuwe erwten
Inmiddels heb ik bak 6 geprobeerd af te sluiten voor de wind en kou. Het scherm dat ik eerder had opgezet is prima mits het niet te hard waait. Nu heb ik de constructie maar naar beneden gehaald zodat het plastic op de bovenkant van de bak ligt en niet meer in een bolvorm eroverheen.
Verder zijn de zijkanten met overgebleven worteldoek omwonden en liggen er turf en compostzakken tegenaan om de constructie bijeen te houden.
Zodra het weer iets warmer wordt kan ik hem misschien weghalen. Even afwachten.
De nieuwe bedekte en hopelijk warmere bak
De wortels en uien moeten eigenlijk ook de grond in maar die houd ik toch nog even in de koude bak.
Mochten die het niet redden dan kan ik toch nog eens zaaien. maar dan in volle grond!

De schema's van de bakken zijn inmiddels ook af en ik heb dus een redelijk goed overzicht van wat er nog geplant moet worden.

Bak 1 tm 6 zaai/plant schema
Alles wat binnen staat doet het fantastisch. De aardbeien in kas nr 2 groeien eindelijk iets beter en de tiny tim tomaat rijst de pan uit! De zonnebloemen zijn opgekomen en al druk bezig om zich uit te rekken terwijl de stamslabonen een beetje moeite hebben met waar hun wortels heen moeten in relatie tot hun kiembladeren...
Zonnebloem en op de achtergrond tomaat/paprika
Stamslabonen
Kas nummer 2, vol met leven

Ik ga duimen dat ik tijdens pasen wel iets de tuin in kan krijgen anders wordt het wel erg laat voor sommige plantjes.

Verder druk bezig geweest met crea bea dingen. Een aantal melkpakken op maat gesneden en wit geverfd. Daarna lekker versierd met bloemetjes. Hier komen uiteindelijk de kruiden in te staan zodat ik meer ruimte heb voor fruit in de emmers van de action.
Kruidenpotje nummer 1 :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten