zondag 17 maart 2013

Zaaiperiode half maart

Het is alweer de 17de! En dat betekent dat we weer kunnen zaaien!

Dit keer is het de beurt van: Basilicum, stamslabonen, maggikruid, wilde marjolein en zonnebloemen! (Oh en de oneindige hoeveelheid geweekte tiny tim tomaten...)

De stamslabonen hebben net als de erwten en sugarsnaps even lekker een dagje kunnen weken in lauw water. Ze waren dan ook flink opgezwollen voor ik ze in de grond stopte.
Stamslaboon "speedy".


Van alle kruiden heb ik er maar 2 gezaaid, even aankijken hoe ze opkomen. De uitzondering hierop was echter de marjolein want die had zulke kleine zaadjes dat ik niet anders kon dan er een aantal te zaaien. Nu maar hopen dat het niet te druk word in dat potje.

De zonnebloemen zijn gedrieën gezaaid mocht ik meer ruimte hebben dan kan er altijd meer bij!

Kruidjes en zonnebloem.
De tiny tim tomaten moesten ook weer gezaaid worden. Ik had er gisteren een aantal gevonden die al wortels aan het maken waren in het water dus die heb ik geselecteerd en gezaaid.
Inmiddels worden het er zo veel dat de kassen vol zijn en ik een andere manier moet verzinnen om ze te laten groeien. Vandaar dat ze nu boven de computer op mijn crea spullen terecht zijn gekomen.
Zodra ze opkomen zal ik wel even kijken of ik ze af kan wisselen met degenen in de kas. Maar ach ze staan er als het goed is toch maar tot eind april.

4e of inmiddels 5e lading tiny tim tomaten :)
Er zitten nog verschrikkelijk veel zaadjes te wachten op een plekje met aarde en ik vlieg dan ook door de opgespaarde wc rollen heen. Vandaar dat de eierdozen er ook aan moesten geloven. Het is nog maar de vraag of ik ze allemaal de grond in krijg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten