donderdag 14 maart 2013

Overal tomaatjes!

Even een update over de tomatenplantjes! (en de paprika's)

Ik heb in totaal 4 soorten tomaten en 2 soorten paprika's gezaaid.
Dit zijn de Supersweet 100 (S100), Tiny Tim, Roma en de gewone tomatensoort Moneymaker. Daarvan is de S100 tomatensoort iets eerder geplant en de rest twee weken later.
De S100 tomaatjes. Ze hebben het zwaar te verduren met de vliegjes.

De paprika's zijn zowel eigen oogst (rode paprika van de dirk gedoopt EO=eigen oogst) en California wonder. Ook zij zijn samen met het overgrote deel van de tomaten geplant.

De Tiny Tim zaden waren over datum maar ik heb ze voorgeweekt en tot mijn verbazing komen ze eigenlijk allemaal op!
Bakje met de voorgeweekte Tiny Tim zaadjes!

Sterker nog, in kas nummer 2 gaan ze sneller dan in kas nummer 1 :) (alhoewel dit ook weer met die vervelende vliegjes te maken kan hebben.) Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij kas nummer 1 een streng lichtschema heb ingesteld met tijdschakelaar. Kas nummer twee zou volgen maar de tijdschakelaar staat fout ingesteld en ik vind het handmatig makkelijker (lees te lui om de schakelaar opnieuw in te stellen...) Dit betekent dat kas nr 2 ook gemiddeld meer lichturen heeft dan kas nummer 1. En tomaatjes houden wel van een lichtje.

Tiny Tim plantjes links en opkomende paprika (EO) rechts.
Desalniettemin groeien ze in kas nr 1 ook goed! En dit betekend in ieder geval dat ik iets te verkopen heb op Koninginnedag mochten de aardbeien niet lukken.
Tomaten en paprika in kas 1. vlnr: Roma, TinyTim en dan vbno, moneymaker, california wonder.
De aardbeienplantjes worden wel steeds groter maar ze zijn nog lang niet klaar om naar buiten te gaan.

Ik heb helaas niet zoveel plaats meer voor alle plantjes en nog wel het een en ander aan zaadjes van tiny tim die voorgeweekt zijn. Ik ga dus heel hard duimen voor iets beter weer zodat ik weer wat ruimte kan maken voor deze schattige tomatenplantjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten