woensdag 3 april 2013

Verspenen

Gisteren en eergisteren druk bezig geweest met het verspenen van mijn vele tomaten plantjes.

Een "Work in Progress"
Natuurlijk is mijn planten aantal in de afgelopen dagen toch flink toegenomen en was dit nog een hele klus!

Altijd fijn dat er geen plantjes zijn gesneuveld en dat het proces zelf eigenlijk prima verliep, al duurde het wel een tijdje.

Flink wortelgestel aan de tiny tim.
Gezien de foto hierboven was het ook wel nodig voor een aantal plantjes om even in een nieuw potje gezet te worden. En ik hoop hiermee natuurlijk ook dat de vervelende vliegjes niet mee verhuisd zijn.

Nog een overzichtsfoto van maandag.
Na er een avond aan gezeten te hebben was ik wel een beetje lam dus ik had de rest (paprika en aardbei) voor dinsdag bewaard.
Overzicht van dinsdag, paprika en een paar verdwaalde tiny tim tomaatjes
Maar de aardbeien verspenen was zo makkelijk nog niet! Ondanks de vroege zaaiperiode waren ze nog flink klein. (de vliegjes zullen ook niet geholpen hebben) Ik denk dan ook dat mijn voorlopige oordeel toch is dat het makkelijker is om stekken te kopen. Aangezien baron von solemacher wel als een goede zaaiplant bekend staat lijkt dit oordeel mij (tot nu toe) wel juist.

Ik heb nu 15 aardbeiplantjes over en ik hoop dat ik ze nog even in een groeiversnelling kan zetten voordat ze naar buiten kunnen rond half mei.

Het resultaat! (Tiny Tim)
Maar met het uiteindelijke resultaat kan ik mezelf toch wel een schouderklopje geven!
Aardbei Baron von Solemacher
Gelukkig was het inmiddels ook genoeg ontdooit om boven aan de slag te gaan met de zaailingen!

Dinsdag heb ik dus de zakjes zaad erbij gepakt en heb ik de overgebleven voorgezaaide wortels en uien in bak 2 geplant. Deze werden aangevuld met zaad dat niet voorgekiemd was en tussen deze twee in hoop ik dat er iets gaat groeien.

Verder spitskool, sjalotjes, spinazie en veldsla geplant in die bak. Alleen de kropsla moet er nog bij.

Eigenlijk was dan het plan dat ik vandaag verder zou gaan met de erwten uitplanten en bak 5 versieren met aan een kant gaas maar dat zat er niet in. Dit verplaats ik gewoon even door naar vrijdag, dat komt me beter uit. Ik hoop dat dan ook de wedstrijd bonen van het moestuin forum binnen zijn en dan kunnen die ook gelijk de grond in!

Over bonen gesproken de stamslaboon "speedy" is echt een flinke snelle boon! Hij was al flink uit de kluiten gewassen in de kas, zo flink zelfs dat ik hem maar verpot heb in iets groter formaat emmer.
Stamslaboon Speedy
Helaas zijn er ook een aantal gesneuveld maar die plant ik wel weer opnieuw! Ze groeien toch als kool! ^^

Nog zat te doen dus en eindelijk betere temperaturen in het vooruitzicht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten