donderdag 11 april 2013

Fantastisch weer en brandnetels

Wat een fantastisch weer!
Heerlijk dat beetje regen na die verschrikkelijke droge periode!

Inmiddels is de overkapping van de vierkante meter bak verwijderd en kunnen de plantjes ongestoord groeien. (wat ze dan ook zeker aan het doen zijn!! ^^)

Bak 6
Ook in de andere bakken is het meeste van wat al buiten kon ingezaaid.

De wortels in bak 2
In de overige bakken 1, 3 en 4 heb ik spinazie en red salad bowl gezaaid. De groentes die daarin moeten kunnen pas vanaf half mei buiten en zo staat het hopelijk niet leeg. Komt het op dan is dat mooi meegenomen en zal ik het midden mei oogsten. Zo niet dan is het jammer.

De kat vond het trouwens ook lekker in het zonnetje op het balkon :)


Verder binnen veel verpot en gezaaid.

Hier de tomaten en paprikas
Verder heb ik de overige stamslabonen uit de kas ook opgepot naar iets groters. Hun wortels kwamen inmiddels flink onder het potje uit.
Stamslabonen!
Ze zijn wel nog kleiner dan kun broertjes en zusjes in de emmer maar ze doen het verder goed.

Ook heb ik de wedstrijdboon Berlotto lingua di fuoco binnen en meteen geweekt.
Net in water
Dagje later
Aan de foto's te zien hebben ze flink wat water opgenomen. Ze staan inmiddels in potjes dus ik moet even afwachten wanneer er iets op gaat komen... De kleine witte boontjes zijn trouwens van de stamslaboon. Ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn om twee vliegen in een klap te vangen bij het weken en bovendien zijn ze niet lastig uit elkaar te houden ^^.

Verder afgelopen weekend bezig geweest met het plukken van brandnetels! Ja brandnetels ja. Ik ben van plan er thee van te maken in combinatie van een aantal andere kruiden die ik van plan ben te laten groeien op het balkon.

Het was iets vroeg voor de brandnetels met de aanhoudende kou van de laatste maand maar desondanks groeiden ze bij bosjes al waren ze wel erg klein.
Druk bezig met toppen, wassen en drogen. 
Maar de oogst mocht er zijn!
Vandaag gaat de thee in ruwe vorm alvast geproefd worden... Spannend!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten