zaterdag 16 februari 2013

Zaaien en Vullen

Vandaag de eerste sneeuwvrije dag dus dat betekend dat ik eindelijk aan de slag kon met het bekleden en vullen van de eerste vierkante meter bak!

Gisteren heb ik het zaaigoed voor midden februari in het kweekkamertje bijgezet.

Het was weer behoorlijk wat!

Oa. Sla, peterselie, radijs, salie en rucola.
Ook heb ik opnieuw sugarsnap gezaait omdat er twee van de drie zijn gesneuveld bij de vorige poging. (Door die stomme larven)
Zij hebben samen met de kerstomaat een nachtje geweekt en zijn er vandaag ook gezellig bijgezet!

Een vrolijke boel in de kweekkamer!
Verder was het vandaag de eerste dag dat de opgekomen plantjes: Spitskool, doperwt, sugarsnap en spinazie een uurtje naar buiten mochten om even te wennen aan het koudere weer buiten.

Gedurende dat uurtje kon ik mooi de vierkante meter bak (bak 6 in het schema) bekleden met worteldoek. Daarna was het tijd om de bak te vullen met de aarde en compost.

En hier het resultaat!
De latjes waren toch echt makkelijker om even te verwijderen als je zo'n bak aan het vullen bent en gelukkig waren ze niet al te moeilijk eruit te krijgen.

Voor alle andere bakken moet ik nog even wachten met vullen want vanaf april is de compost hier gratis af te halen bij een recyclingperron. Ik heb nog steeds een flinke hoeveelheid nodig dus dat is gewoon de goedkoopste optie. Tot die tijd hoop ik genoeg te hebben aan deze bak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten