zaterdag 2 februari 2013

Aan de slag!

Vandaag is het een heerlijke zonnige dag! Perfect dus om weer even op het balkon te werken.
Gewapend met een bezem, staalborstel en 10 liter water met groene aanslag verwijderaar ging ik het balkon op!

Nu is het resultaat helaas niet wat ik voor ogen had maar misschien komt het nog. Er groeit vooral mos op het balkon en dat blijkt toch niet zo makkelijk te verwijderen. Maar aangezien een groot gedeelte van het balkon toch ingenomen wordt door de bakken maakt een beetje aanslag (vind ik) niet heel erg uit.

Wanneer de bakken klaar zijn en er weer een zonnige dag aankomt zal ik het toekomstige zitgedeelte nog even met de hoge druk spuit behandelen, tot die tijd vind het het wel best!

Verder dus gewerkt aan de bakken. Ik had voor mijn verjaardag een vierkante meter bak gekregen en er later nog een bij besteld. Die moest ik vandaag maar eens in elkaar gaan zetten. Toch nog niet zo makkelijk als het lijkt, bleek achteraf.

De bakken bestaan eigenlijk uit vier vlakken met op het eind een scharnier geschroefd. Dat wekt dus de indruk dat door een simpel te bevestigen metalen pin dit in een handomdraai vast moet zitten. Dat wordt echter wel lastiger als de pin niet recht is, en de scharnieren niet precies op 1 lijn zitten. Ook zijn sommige scharnieren verbogen zodat de pin er nauwelijks doorheen kan.

Afijn denkt Naomi, ik pak er een hamer bij! Zo gezegd zo gedaan. Maar ja als je met het grote geschut gaat werken dan wordt alles toch een beetje permanenter... De pin heb ik voor zover dat lukte door de scharnieren heen gestoken en vervolgens door de rest heen gedwongen met de hamer. Bij de meeste kreeg ik de pin nog wel omhoog dmv een tang maar dat is flink trekken. Bij sommige echter heb ik de hamer echt nodig gehad om die pin er überhaupt in te krijgen. Ik denk dus ook niet dat ik ze ooit nog uit elkaar krijg.

Maar het is gelukt! Met enige pijn en moeite staan ze nu op het balkon.

De vierkante meter bakken!
Zoals de oplettenden misschien al gezien hebben mist er een dwarsbalkje bij de tweede bak.

Dat is deze.
Die was dus gebroken. Maar ook daar hebben wij een oplossing voor:

Plakband!
De rest van de bakken gaan we zelf maken en bestaan dus niet uit vervelende bouwpakketten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten