zondag 2 november 2014

Wedstrijdprei!

Het is de 31ste geweest!!

Mijn prei heeft de magnifieke omvang van 26.5 cm bereikt!


Het was nog een behoorlijk werkje om de prei uit de grond te krijgen. Er zijn inmiddels flink wat non-flatteuze foto's waarbij ik probeer een prei uit de grond te trekken... Die ga ik hier natuurlijk niet neerzetten ;) Maar ik heb wel een foto die duidelijk demonstreert hoe lastig het was om de prei te oogsten.


Het plastic schepje hielp bij nader inzien ook niet ^^.

Hoe prachtig en dik de prei ook was, ik ben helaas geen winnar geworden. Die eer ging naar de prei met een omvang van 31,4 cm. Maar ik ben heel blij met mijn 7de plek! Echt fantastisch dat ik met maar 2 jaar ervaring al zoiets uit de grond mag trekken.

Mijn tweede prei heb ik overigens ook geoogst.



Die deed niet veel onder aan numero uno.


Met zijn 24 cm was hij zeker groot genoeg voor een heerlijk maaltje!
We hebben er dan ook een heerlijke quiche van gemaakt.


De prei was nog niet helemaal uitgelekt maar hij smaakte desondanks prima!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten