zaterdag 8 november 2014

Tuin opruimen deel 1,5

Vandaag de pompoenen opgeruimd. De achtertuin zelf moet nog even geveegd worden maar dan is die ook weer netjes. (let dus niet op de bladeren en de verloren voetbal ^^)


De voetbal heeft dienst gedaan als nestje voor de grootste pompoen. Op deze manier lag hij niet op de stenen. Hij bleef er heel netjes van dus misschien is dit een tactiek die ik nog wel een keer wil toepassen.



De pompoenen zijn nu allemaal geoogst en een deel is al verwerkt tot pompoensoep.


Het kleintje ligt voor bij de deur als decoratie en de rest van de pompoenen liggen in de schuur, wachtend tot wij ze willen eten. Ik weet niet helemaal hoe lang ze houdbaar zijn omdat ik het idee had dat ze nog niet rijp waren toen ik ze heb geoogst. Normaal gesproken zouden ze tot het nieuwe jaar goed moeten blijven. Maar dat is als de steel verkurkt is wanneer je ze oogst. Misschien dat ik het met een pompoen ga testen maar ik vind het stiekem wel zonde als hij dan zou gaan rotten.


De pompoenen zijn overigens wel stevige gasten. Ze wegen allemaal zo rond de 3 tot 4 kilo. Zeker iets dat ik volgend jaar weer zou willen planten. Maar misschien dan een andere variant voor de afwisseling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten