maandag 18 augustus 2014

Ananaskers of Physalis Peruviana

De ananaskersen worden rijp!




Inmiddels heb ik al een aantal van deze gezellige papieren lampionnetjes geoogst!
Toen mijn ouders terugkwamen van vakantie had ik er genoeg gespaard om er een gelei van te maken. 


 Ik kon niet helemaal beslissen of ik er echt een jam van zou maken of het met gelatineblaadjes zou laten verstijven. Et voila: mijn probeersel was de eerste keer alles behalve een gelei. Ala opnieuw aan de kook en er toch maar gewoon gelatine ingedaan. Deze was beter en kon dus samen met een zelf gebakken koekje opgegeten worden door de hongerige ouders. (Aan de tafel met vers geplukte zonnebloemen)


Voor mij persoonlijk was de gelei iets aan de zoete kant. Maar omdat deze creatie door mijn zusje werd geprezen zal ik hem nog wel een keer maken (Zonder gelei suiker.)

In ander nieuws: de wedstrijdprei blijft maar groeien!


En heeft nu een prachtige 18 cm omtrek bereikt! Ik kan niet wachten tot oktober, wanneer de wedstrijd afgelopen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten