zondag 13 juli 2014

Weinig regen, maar veel oogst

De afgelopen dagen heeft het weinig geregend maar de planten groeien goed!


Vooral de wedstrijdprei en de (ronde) wortels zijn goed bezig!


De aubergine planten groeien ook steeds groter maar hebben wel last van rupsen. Ik probeer bladeren met eitjes meteen te verwijderen en als ik ze zie, de rupsen van de plant af te halen. Hopelijk houd dat de rupsenplaag tegen zodat ik niet zoals vorig jaar al mijn oogst in hun monden zie verdwijnen.


De koolrabi had ook last van de rupsen dus die heb ik maar meteen geoogst. De courgettes hebben gelukkig geen last van alle beestjes en blijven maar joekels van een courgettes geven! achter de koolrabi een tiental radijsjes, heerlijk in de salade en er waren zelfs een paar sperziebonen klaar om te opgegeten te worden!



Naast deze heerlijke groentes ook een paar aardbeien en bessen geoogst. Heerlijk voor in de yoghurt. Misschien dat ik ooit genoeg planten heb om iets van de bessenoogst in te vriezen maar tot nu toe verdwijnt het eigenlijk bijna meteen in een gerecht. Op naar meer van zulke oogsten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten