donderdag 17 juli 2014

Fietsen door de (wilde) tuin

Vandaag eens iets anders dan de eigen moestuin!



Ik ben namelijk heerlijk gaan fietsen door Almere. Onderweg een aantal keer gestopt voor een mooi plaatje.


En om de heerlijke rijpe bramen op te eten!

Het was een prachtige maar wel erg warme dag. En ik was tegen beter weten in niet geheel voorbereid op pad gegaan. Zulke spontaniteit komt niet elke dag in mij op dus ik dacht, ik neem het ervan.


Gelukkig kon ik mijn waterflesje onderweg vullen bij de schapenkooi met dank aan een aardige dame. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de schapen niet benijd met hun dikke vacht op zo'n dag als deze.


Op de tocht ook een paar bomen met lekkers tegengekomen. Via het moestuinforum kwam ik erachter dat dit walnoten waren. Ik dacht eerst zelf dat het onrijpe perziken waren, zo leer je nog eens wat.



Daarnaast een heel veld met appelbomen. Die kon ik nog wel zelf herkennen. Helaas waren ze nog niet rijp. Erg lang kan het echter niet meer duren dus misschien ga ik nog wel een keer terug voor een paar appeltjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten