dinsdag 22 januari 2013

Nieuw Zaaigoed

Vandaag zijn de bestelde zaadjes binnengekomen!

In een mooi pakketje kwam het binnen.
Er zitten oa. doperwten, koolrabi, meiraap, postelein, suikermais, tomaten en diverse kruiden in.

Wat erin zat!
In totaal heb ik toch al een flinke verzameling. En het is maar de vraag of ik alles kan planten dit jaar.

Overzicht van alle zaden.
Inmiddels heb ik alles wat ik gekocht heb in ieder geval geordend op zaaimaand. Waarschijnlijk zaai ik alles toch eerst voor in de kweekbak om het later op het balkon uit te planten. Het hangt even van de voorjaarstemperaturen af.

Lucy vond de verschillende zakjes toch wel interessant!
Vandaag drie zaden voor zowel de erwt en de sugarsnap laten weken in lauw water zodat ik die morgen in de potjes kan zaaien. Ik had gelezen dat 24 uur in lauw water de kieming bevorderd dus bij deze!

Verder ben ik op zoek gegaan naar goedkoop hout dat als omheining van mijn perkjes kan dienen. Dat zal helaas niet al te voordelig te krijgen zijn maar ik wacht nog even wat aanbiedingen af.

Pas zodra de sneeuw weg is kan de verbouwing beginnen dus ik heb nog even de tijd om alles bij elkaar te sparen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten