zaterdag 19 januari 2013

Aardbeienplantjes

Vandaag gestart met het opgroeien van de bosaardbei plantjes.


Het zijn dus zaadjes van het merk Baron Solemacher.

Hier de potjes in de opgroeikas.
De potjes zijn gemaakt van wc-papier rollen. Ik heb op verschillende blogs gelezen dat dit een prima vervanger is voor turfpotjes dus ik heb al flink gespaard voor het opkomende seizoen.

Verder heb ik aarde gebruikt uit een overgebleven kamerplant pot. Oorspronkelijk was het kokospersaarde. Het spul dat uitzet bij het toevoegen van water.

De aarde die ik wil gaan gebruiken voor de moestuin moet ik nog kopen dus dit leek mij een goed alternatief bij gebrek aan beter.

Vandaag is het echter weer -3 graden en er wordt flinke sneeuw verwacht vanmiddag dus het balkon zelf opknappen moet nog even wachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten