maandag 28 januari 2013

Drukke dag

Vandaag flink bezig geweest met het schoonmaken en opruimen van het balkon.


Zonnig en lekker warm (maar wel harde wind)

Het was lekker zonnig, en niet zo koud meer. Dus nam ik de bezem ter hand en was het tijd om het balkon te ontdoen van mos.
De groene aanslagreiniger is over de ene helft van het balkon gegooit en als het werkt dan volgt zaterdag de andere kant.

Maar ik was niet de enige die druk bezig was geweest!

Alle drie de plantjes, bosaardbei, doperwt en sugarsnap zijn vandaag ontkiemt! Voor de aardbeien flink eerder dan verwacht maar ook voor de doperwt en sugarsnap flink vroeger!


Baron von Solemacher (Bosaardbei)

Delikett (Sugarsnap)

Eminent (Doperwt)

Daar ze van dezelfde familie zijn lijken de erwt en sugar snap flink op elkaar! Ik ben dan ook blij dat ik deze duidelijk apart heb gezaait en gelabeld.
De bosaardbeitjes zijn klein maar inmiddels (foto's zijn genomen aan het begin van de dag) komen er steeds meer kleine stengeltjes tevoorschijn. De kiemtijd is dus ook zeker niet 35 dagen zoals vermeld op het pakje maar meer in de buurt van 10-12 dagen. (tenminste in deze omstandigheden: 20-25C en 9 uur licht.)
Ik had al ergens gelezen dat aardbeien lichtkiemers zijn en dat kan dus deze snelle kieming verklaren.

Ik hoop dan ook dat deze kleine plantjes het ondanks het vroege opkomen goed gaan doen. Ze mogen echter pas begin mei naar buiten dus ze moeten het ook weer niet te goed doen! Als het echt nodig is dan kan er binnen wel een plekje gevonden worden. Het is even aankijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten