dinsdag 27 januari 2015

Vervolg van de sla

In concludeer dat het voor 50% lukt om sla binnen te kweken ^^

Inmiddels heb ik 5 potjes van beide soort staan maar alleen de rucola komt op. 
Ik vond mijzelf toevallig in het tuincentrum gisteren en kon het niet laten om drie andere sla soorten aan te schaffen. 2x pluksla een Australische en Amerikaanse variant en een kropsla Lollo Rossa. Die laatste omdat ik het altijd zo'n fijne sla soort vond toen ik nog bij de LaPlace werkte.

Afijn, hier de zakjes:


Een aantal potjes met andere kleuren cijfers gemaakt zodat ik alles uit elkaar kon houden en nu staan de verschillende soorten op een rijtje.


De eerste rij is de rucola en de vier potjes rondom de mango ga ik dus langzaam vervangen met de zaden van de Australische pluksla.

De mango vertoont trouwens ook nog geen teken van leven. Ik kijk het nog een weekje aan en anders kan het naar de composthoop. 

Hopelijk binnenkort tijd om sla te plukken! Want de weersverwachting voor het tuintje keldert weer naar de -3...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten